בכתבה זו אתייחס ל-5 טעויות נפוצות הקשורות בתוכן, שאני נתקלת בהן באתרים של עורכי-דין.

1.  שגיאות כתיב – שגיאות כתיב הן לא סקסיות. יצא לי לראות באתרים של עו"ד עיכול במקום עיקול, תכולה במקום תחולה ועוד. בדקו שהאתר שלכם כתוב נכון, ושאין בו שגיאות אשר עלולות לגרום לגולשים לחשוב שאתם לא מספיק רציניים.

2. אי התאמה של המין הדקדוקי – אין ציפייה שתהיו אבשלום קור, ולמען האמת, בודדים האתרים שראיתי, אשר אין בהם שגיאות, ועדיין תלוי באיזו שגיאה מדובר. יש שגיאות שאפשר לסלוח עליהן בקלות, ולעומתן יש שגיאות, שלא בטוח שהגולשים יסלחו לכם כ"כ בקלות, ואולי יעדיפו לעבור לאתר הבא – למתחרה שלכם.

שימו לב שאין באתר שלכם שגיאות בנוסח: "הגירושין הן תופעה נפוצה"… "המחוקק קובע כי צוואה הוא מסמך".. (הדוגמאות אמיתיות! שמות המשרדים שמורים במערכת..:-))

3. שבח עצמי – האתר שלכם הוא המקום לספר על עצמכם, על עבודתכם ו-כן, גם על ההצלחות שלכם. עם זאת, לא כדאי לפאר את עצמכם יותר מדי, ולכתוב משפטים בנוסח: "מספר אחת בארץ בתחום דיני נזיקין". "משאיר את כל המתחרים מאחור". האתר שלכם וזירת עורכי הדין הם לא שוק, אין לכם הוכחות למשפטים החלולים האלו, ומוטב לספר על הצלחות ממשיות – תיקים בהם ייצגתם וזכיתם, מקרים מעניינים ומגוונים בהם טפלתם וכד'.

4. על אודות – יצא לי להתקל באתרים של עו"ד בהם השטח הזה היה דל מאוד במלל. עוה"ד כתב במה הוא עוסק, היכן נמצא משרדו וזהו.

אני לא אומרת שיש מקום לחזור לילדות ולכתוב את כל קורותיכם עד היום, תחביביכם המוזרים יותר או פחות, אבל בהחלט כדאי לציין מספר ציוני דרך מקצועיים, כדי שהגולשים ידעו שלמדתם במוסד מוכר, שסיימתם תואר (בהצטיינות או לא), שאתם חברים בלשכת עורכי הדין ושיש לכם כך וכך נסיון.

5. מאמרים – ראוי שאתר של עורכי דין יכיל מאמרים. מאמרי תוכן ממשיים ואינפורמטיביים, אשר הגולש יוכל למצוא בהם עניין. כך למשל, אם אתם עוסקים בדיני משפחה, ראוי כי יהיו באתר קטגוריות שונות, כאשר כל קטגוריה מכילה לפחות מאמר אחד המסביר את הנושא: מזונות, הסכם ממון, משמורת וכד'.

אתרים שלא מקדישים זמן ותשומת לב למאמרים הם אתרים דלים, ולרוב הגולשים לא יתעמקו בהם, אלא יעברו הלאה לאתרים שמכילים מידע ברור, עדכני ומקיף.

לסיכום, בדקו את עצמכם ואת התוכן שלכם. הציגו את עצמכם ואת פועלכם בצורה הטובה ביותר האפשרית: בבירור, בפשטות, בצורה מדויקת וללא שגיאות כתיב.