בלוג וסטטיסטיקות - על יצירת תוכן: כתיבת מאמרים, כותרות ותמונות

יש לכם בלוג? אתם משקיעים בו? מפרסמים מדי פעם מאמרים? באיזו תדירות? מעלים תמונה בצמוד למאמר?

לפניכם 10 נתונים מעניינים ועדכניים שקבצתי מאתרים מובילים בחו"ל.

1. בכל חודש, כ-409 מיליון אנשים צופים ביותר מ-20 מיליארד דפים.

2. 77 מיליון תגובות חדשות בבלוג נוצרות על ידי הקוראים מדי חודש.

3. כתיבת מאמר לבלוג לוקחת 3.5 שעות בממוצע.

4. 77% ממשתמשי האינטרנט קוראים בלוגים.

5. רק 38% מהבלוגרים מעדכנים מאמרים ישנים שלהם.

6. כותרות עם 13-6 מילים מושכות את כמות התנועה הגבוהה והעקבית ביותר.

7. 72% מהמשווקים הדיגיטליים מתארים את יצירת התוכן כטקטיקת ה-SEO היעילה ביותר שלהם.

8. 60% מהבלוגים מפרסמים 5-1 'פוסטים אורחים' בחודש.

9. 59% מהאנשים משתפים מאמר מבלי לקרוא אותו בכלל.

10. מאמרים עם תמונות זוכים ל-94% יותר צפיות בהשוואה למאמרים ללא תמונות.

ובכן, הסטטיסטיקה לא משקרת! החשיבות של בלוגים ותוכן טוב בשנת 2022 עצומה.

במאמר זה אתמקד במספר נקודות חשובות שעולות מהנתונים.

עדכון מאמרים ישנים

ע"פ הנתונים, רק 38% מהבלוגרים מעדכנים מאמרים ישנים שכתבו. מה זה אומר? ייתכן שכתבתם לפני 5 שנים מאמר טוב, מקצועי ומקיף. המאמר נסרק בגוגל, הגולשים קראו אותו, שאבו מידע ואולי אף פנו אליכם בעקבות כך. אבל, עם הזמן דברים השתנו והמאמר כבר לא מעודכן. נניח שגולש שמבין בתחום יגיע למאמר שלכם, יקרא אותו ויגלה שהוא לא מעודכן. איך הוא יגיב? האם הוא ימשיך לקרוא מאמרים נוספים שלכם? האם הוא יחשוב שאתם לא מעודכנים ולא מספיק מקצועיים? ייתכן.

דוגמה מצוינת לחשיבות העדכון ניתן למצוא בתחום דיני המשפחה. העולם הזה מתחדש ומשתנה לעתים מזומנות. פסקי דין בענייני מזונות ומשמורת, הלכות חדשות, חקיקה  – בכל אלו חשוב להתעדכן כל הזמן ולעדכן את המידע שאתם מפרסמים ברשת. כך למשל, עו"ד שמתמחה בדיני משפחה וירושה אשר לא יטרח לעדכן מאמר בהתאם להלכת בע"מ 919/15, שיצרה מהפך בכל הנוגע למזונות במשמורת משותפת, ייתפס כלא עדכני ולא מקצועי.

איך מעדכנים מאמר ישן? כאן ניתן לפעול בדרך הנוחה והמתאימה ביותר. אפשר להוסיף פסקת עדכון קצרה שמסבירה את המצב דהיום. אפשרות אחרת היא לערוך את כל המאמר מחדש וכך להתייחס בצורה כרונולוגית וברורה להתפתחויות ולשינויים שחלו. בכל מקרה של עדכון, אל תשכחו לציין שהמאמר עודכן וכתבו את תאריך העדכון בראש הדף. כך, כשהגולשים יקראו את המאמר הם יראו שהוא מעודכן נכון לתאריך מסוים.

מעבר לכך, אם הבסיס של המאמר טוב ומקצועי, אין סיבה למחוק אותו ו/או לכתוב מאמר חדש במקומו. עדיף לעדכן מאמר ישן וטוב, שכן הוא כבר נסרק בגוגל ומקבל חשיפה. ע"י עדכון אותו מאמר תוכלו להפיק ממנו את המקסימום.

כותרות משמעותיות ומעניינות

מהנתונים עולה, כי כותרות עם 13-6מילים מושכות את כמות התנועה הגבוהה והעקבית ביותר. המסקנה הברורה היא, שכשכותבים מאמר, חשוב להשקיע בכותרת. בחירת כותרת מתאימה היא מלאכת מחשבת. לפעמים קל ונוח לכתוב כותרת קצרה. אבל, כותרת קצרה לא תמשוך את הגולשים. אין הדבר אומר שצריך 'להתעקש' על כותרת ארוכה שאין בה דבר מלבד גיבוב מילים משעמם ותלוש שנועד רק כדי למלא את מכסת המילים, אבל חשוב להשקיע זמן ומחשבה בכתיבת כותרת טובה – מעניינת, ממצה, מעבירה את המסר ומורכבת מ-6 מילים לפחות. כך לדוגמה, אם נכתוב מאמר בנושא "רשלנות רפואית בלידה", הדרך הקלה היא להשאיר את הכותרת הזו כך. כותרת מעניינת וטובה יותר תהיה: "רשלנות רפואית בלידה – את מי ניתן לתבוע?" או "רשלנות רפואית בלידה – כל מה שחשוב לדעת על הנושא" וכד'.

לפעמים קשה לתת למאמר כותרת מתאימה. על כן, קראו את המאמר שכתבתם פעם אחת, פעמיים, שלוש או כמה שצריך, חשבו מה המסר העיקרי שמועבר בו ולאחר מכן בחרו בכותרת מנצחת.

מאמר עם תמונה או מאמר ללא תמונה?

מאמרים עם תמונות מקבלים 94% יותר צפיות בהשוואה למאמרים ללא תמונות. למה? התשובה מאוד פשוטה – אנחנו נמשכים לוויז'אל. לפני שאנחנו קוראים, התמונה תופסת את עינינו. אם התמונה מסקרנת, ודאי נרצה גם לקרוא את המאמר שקשור אליה. אם את המאמר לא תלווה תמונה, ייתכן שלחלק מהגולשים יהיה קשה לקרוא ברצף בלי אלמנט ויזואלי שימחיש את הנושא או 'ישבור' את רצף הקריאה.

כשאתם משלבים תמונה במאמר שכתבתם, חשוב שהתמונה תשקף את נושא המאמר. אם התמונה כלל לא קשורה לנושא, אין בה ערך ולהפך – היא יכולה לגרום לגולשים לחשוב שאין לכם מושג על מה אתם כותבים.

הערה חשובה – בבחירת תמונה, יש לשים לב לכך שאתם לא מפרים זכויות יוצרים. אתם יכולים לבחור תמונה שאתם צלמתם או תמונה ממאגר תמונות חופשי לשימוש (בשים לב לחובת מתן קרדיט אם נדרש) ואם יש לכם מינוי למאגר תמונות בתשלום – מובן שתוכלו להשתמש גם בתמונות ממנו, בכפוף לתנאי הרישיון.

לסיכום, השקעה בתוכן היא הרבה מעבר לכתיבת מאמר ופרסומו באחת הפלטפורמות. אם התוכן חשוב לכם, כדאי שתבדקו האם הכותרות שלכם מכילות מספר מילים מומלץ (13-6 מילים), האם אתם מצרפים תמונות למאמרים, האם אתם מעדכנים מאמרים ישנים (אם לא – חבל), האם אתם מפרסמים מאמרים אורחים בבלוג שלכם והאם אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי שהתוכן שלכם יהיה אטרקטיבי ומועיל. 

בסופו של דבר, ההשקעה משתלמת.