Google Trends - איך הכלי הזה יכול לשרת אתכם?

אם לא שמעתם על Google Trends, זה הזמן להכיר. הכלי שיעזור לכם להבין מגמות חיפוש, ויסייע לכם לדעת על מה כדאי לכתוב

מה המשותף ללינוי אשרם, יהודה משי זהב ושי אביטל? (כן, כן – מפתיע, אבל יש משהו משותף).
שלושתם היו החיפושים הפופולריים ביותר בישראל בשנת 2021 בקטגוריה של 'אנשים'. כך, על-פי המידע שמופיע ב- Google Trends.

מהו Google Trends וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלכם?

ובכן, גוגל טרנדס הוא כלי שמאפשר לכם לראות בצורה גרפית מהן מגמות החיפוש ברחבי הרשת באמצעות כלי מיון שמבוססים על אזור גאוגרפי, זמן ופלטפורמת החיפוש בה משתמשים הגולשים.
כך ניתן לראות מהי הפופולריות של ביטויים מסוימים במדינה מסוימת או באופן גלובלי. בדיקת החיפושים ה'חמים' יכולה לעזור לכם בפעולות שיווקיות, ביניהן: מחקר מילות מפתח ובעיקר מחקר מגמות בחיפוש. גוגל טרנדס פחות יתאים לחיפוש ביטויים ממוקדים, אך יתאים לחיפוש נושאים, ויכול לסייע לכם בעבודתכם.
באמצעות גוגל טרנדס, תוכלו לדעת, בין היתר, על מה כדאי לכתוב 'עכשיו' ולקבל רעיונות לנושאים נוספים קרובים בתחום העיסוק שלכם.

קידום אתרים ושימוש ב-Google Trends

מקדמי אתרים משתמשים בכלים שונים לבחינת אפשרויות קידום האתרים שעליהם לקדם.
גם אם אתם לא מעסיקים מקדמי אתרים, תוכל להיעזר בכלי הזה כדי לקדם את האתר שלכם מבחינה אורגנית. ולמה הכוונה? באמצעות גוגל טרנדס תוכלו לזהות מגמות בזמן אמת, תוכלו לזהות נושאים חדשים ולכתוב עליהם תכנים חדשים או לעדכן תוכן קיים ולקדם אותו ברשתות החברתיות השונות. אם תהיו בין הראשונים שיזהו את המגמות הללו, תוכלו להתברג למקומות הראשונים בגוגל לפני שהמתחרים שלכם יכתבו על אותם נושאים וינסו לעשות את הפעולות שאתם עושים.

השוואה בין ביטויים

במקרה של התלבטות בנוגע לביטוי שאותו יש לקדם, תוכלו להיעזר בגוגל טרנדס. באמצעות הכלי הזה ניתן להשוות בין ביטויים שמנוסחים אחרת (אחד למשל, בשפה יותר עממית והאחר בשפה גבוהה יותר) ולראות איזה ביטוי כדאי לקדם. ההשוואה פשוטה מאוד – לאחר כתיבת הביטוי שאותו אתם מחפשים בחלונית החיפוש, לחצו על ה + והוסיפו את המונח להשוואה.

שימוש בגוגל טרנדס לצורך קידום אורגני (SEO) עבור עורכי דין

לאחר שהסברנו על הכלי החשוב הזה, נעבור לדוגמאות שממחישות בצורה פרקטית וברורה, כיצד ניתן להיעזר בגוגל טרנדס.
1. אם אתם עורכי דין שמתמחים בדיני משפחה, ורוצים לבדוק האם המילה 'גירושין' היא מילה שמחפשים אותה ועד כמה היא 'חמה', הזינו בחלונית החיפוש את המילה 'גירושין', ותקבלו שאילתות קשורות, שיתנו לכם מיד רעיונות למאמרים ולפוסטים שכדאי להתמקד בהם: הסכם גירושין, עורך דין גירושין וגישור גירושין.
לכל הביטויים האלו יש נפח חיפוש, והם מייצרים עניין בקרב הגולשים.
הווה אומר, שאם תשקיעו בכתיבת מאמרים אינפורמטיביים בנושא גישור בגירושין (מיהו מגשר, מה תפקידו, כיצד מתבצע ההליך וכד') או בנושא הסכם גירושין (מהו הסכם גירושין, האם חשוב לחתום על הסכם גירושין, האם יש לאשר אותו בבית המשפט), למשל, תהיה זו החלטה נבונה, שתוכל לקדם אתכם מבחינה אורגנית.

2. גוגל טרנדס ידוע ככלי שיכול לעזור לנו לזהות מגמות עונתיות. כך למשל, אם נכתוב את הביטוי "דמי הבראה", נראה כי עיקר החיפוש מתבצע בחודשים יוני עד ספטמבר (כאשר השיא הוא בסוף חודש יוני תחילת חודש יולי).
ברוב מקומות העבודה דמי ההבראה משולמים לעובדים כתוספת לאחת המשכורות של חודשי הקיץ (יוני – ספטמבר). נתון זה תואם את מגמת החיפוש של הביטוי בחודשי הקיץ. מכאן, שאם אתם עורכי דין שמתמחים בדיני עבודה, כדאי לעדכן לקראת הקיץ מאמר ישן שעוסק בדמי הבראה ובתחילת הקיץ מומלץ לכתוב פוסט ברשתות החברתיות על הנושא.

אסטרטגיית תוכן ושימוש בגוגל טרנדס

תכנון אסטרטגיית תוכן הוא עולם ומלואו. ניתן למצוא ברחבי הרשת כלי מיון רבים, חלקם ללא תשלום, חלקם בתשלום. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. גם אם אתם לא מקדמים את האתר שלכם בעצמכם, כדאי להיות מודעים לאפשרויות סביבכם, להתנסות בכלי המחקר השונים, ביניהם גוגל טרנדס, ולכתוב בצורה שתסייע לכם גם בקידום.
אין תחליף לתוכן עשיר ומקצועי שכתוב היטב. עם זאת, השילוב בין התוכן לבין קידומו בדרך נכונה בהתאם לתוצאות החיפוש והעניין של הגולשים, בין היתר, הוא שילוב חשוב מאוד, שיכול להועיל לכם לטווח הקרוב והרחוק.