עו"ד יקרים,

התוכן הוא ההכרות הראשונית של הלקוח אתכם.

כל מה שאתם כותבים באתר שלכם, בדף הפייסבוק העסקי, ברשתות החברתיות, בעיתונות – עומד לנגד עיני הלקוח הפוטנציאלי, אשר מתלבט אם לשכור את שירותיכם.

זהו לא סוד, שישנם בישראל הרבה עורכי דין. הרבה מאוד. מעל לכ- 80,000 עורכי דין.

כדי להצליח במקצוע, וכדי לא להיות 'עוד' עו"ד פליליסט, נזיקיסט, משפחה או אחר, חשוב להתבלט ולהציג ערך מוסף.

לכן, כשאתם מפרסמים תכנים העוסקים בכם ובתחום העיסוק שלכם, חשוב להקפיד על מספר דברים.

לנוחיותכם, אציג 5 נקודות עיקריות:

1. תוכן איכותי – חשוב שהמאמר/הכתבה או המידע שאתם כותבים יתנו איזשהו ערך לגולשים. מאמר שיעסוק בשיווק עצמי בלבד, לא יעניין את הקוראים, או ישדר חוסר אמינות. כך למשל, אם אתם עו"ד שעוסקים בדיני משפחה, ואתם כותבים כתבה על גירושין, חשוב שתסבירו לגולשים על תהליך הגירושין ועל ההבדל בין הערכאות השונות. חשוב שתתנו מידע על מזונות, משמורת ילדים וכד'. לא מומלץ לפאר את המשרד ואת ההצלחות שלכם ללא מידע פרקטי, שיעביר לגולשים את המסר, כי אתם אכן בקיאים בתחום ובשל כך כדאי לפנות אליכם.

2. תוכן מדויק – חשוב שהתוכן באתר שלכם ישקף בדיוק את התחומים בהם אתם עוסקים, וייתן לגולשים אינפורמציה מדויקת לגבי תחומים אלו. כך למשל, אם אתם עוסקים בדיני נזיקין, חשוב שתהיו בקיאים בחוק הפלת"ד, בדרכים לקבלת פיצויים, בהלכות החדשות ושתתנו באתר 'טעימה' מכל אלו לגולשים, כדי שיוכלו להבין שהמשרד שלכם הוא משרד רציני ומעמיק שמתמצא היטב בנושאים אלו.

3. תוכן ברור ללא שגיאות כתיב – חשוב שהתוכן יהיה מנוסח היטב. תוכן שמנוסח בצורה לא בהירה, יגרום לגולשים להפסיק אחרי שניות בודדות בלבד לקרוא את הטקסט שכתבתם. חשוב שהמשפטים שאתם כותבים יהיו מובנים, קצרים יחסית ולא מפולפלים מידי. אל תשכחו מי קהל היעד שלכם: אתם כותבים לגולשים שעוסקים בתחומים שונים ומגוונים, רובם לא עורכי דין!
בנוסף לכך, שגיאות כתיב יכולות לגרום לגולשים לעזוב מייד את האתר שלכם. ייתכן שאתם עו"ד מצוינים בתחום ההוצאה לפועל, אבל אם תכתבו (בטעות) עיכול במקום עיקול, הגולש יחשוב שאתם לא מספיק בקיאים/רציניים וכד', ויימנע מלפנות אליכם.

4. שימוש במילות מפתח – ודאי שמעתם לא אחת עלSEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש. כולם רוצים להופיע בקדמת תוצאות החיפוש של גוגל, ואכן חשוב להשתמש במילות מפתח רלוונטיות, אבל אל תתפתו 'לאלץ' את הטקסט. הטקסט חייב להיות ברור, הגיוני ונעים לקריאה. שילוב מאולץ של מילות מפתח כדי לנסות לגרום לו בשלב כזה או אחר להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל, לא רק שלא יועיל, אלא אף יזיק.

5. שימוש בכותרות ובכותרות ביניים – כותרת אטרקטיבית וכותרת משנה מעניינת וברורה, ימשכו את הגולשים לקרוא את הכתבה שלכם.

כמו כן, ידוע שהיום גולשים בעיקר 'סורקים' את הטקסט ולא קוראים כל מילה ומילה, כך שאם תשקיעו בכותרות ביניים יעילות ותורמות, תרוויחו זמן קריאה של הגולשים, ותוסיפו לאתר שלכם קוראים ולקוחות פוטנציאליים.

אם אתם רוצים לדייק את התוכן שלכם באתר, לגרום לגולשים להתעניין במה שאתם כותבים ולהוביל אותם לפנות אליכם, או לחלופין – אם אתם שוקלים להקים אתר ורוצים שיהיה בו תוכן איכותי ונגיש, אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ.

ניסוני כעורכת דין ומנהלת תוכן משפטי כ-20 שנה, יעמדו לרשותכם.